Muntele Mare

2 Februarie.Imi dau seama ca pe data de 3 Februarie am o zi libera si am zis sa o folosesc intr-un mod placut. Dau un anunt pe lista de discutii(…) si am si facut rost de doi coechipieri pentru o iesire in zona Muntele Mare.

3 Februarie. Urmeaza sa ma intalnesc cu Adi si Vasi undeva in jurul orei 8 a.m. Ne-am intalnit pentru prima data .Ne-am imbarcat in masinuta si direct spre Baisoara.

Ajunsi in Baisoara, urcam pe drumul ce duce spre noua partie de pe Buscat si in cateva minute suntem in parcarea amenajata. Cum arata partia? E inca  santier in zona, zapada mai deloc. Am ramas surprinsi de vremea buna si foarte calda. La plecarea din Cluj era o ceata si un ger, dar aici surprinzator de cald.

Ne pregatim repede schiurile, focile si o dam inspre Muntele Mare.

O parte din traseu am mers pe drumul de acces spre unitatea militara din Vf Muntele Mare, iar apoi am cotit stanga prin poienita si am iesit sub Pietrele Marunte(1735 m alt).

Zapada nu fff multa, chiar faceam comparatia cu alti ani, asta din simplul fapt ca acum masina militarilor a urcat ff mult spre Muntele Mare.

Multe urme de snowmobil, multi ienuperi rupti prin trecerea cu masinaria peste ei. Fiind zapada putina nu s-au acoperit ca in alti ani.

Pietrele Marunte-1735 m alt. Se deschide o frumoasa priveliste spre Rodnei, Tibles, Fagaras, Retezat si zona Ariesului.Vremea tine cu noi. Ceata multa pe vai si mult soare pe creste. Zapada se mentine ok, doar ca si strat nu pot spune la fel. Zapada foarte mica.

…si continuam cu privitul.

Cateva fotografii, o gura de ceai si incepem coborarea lejera spre zona mlastinilor. Din pacate ienuperii nu s-au acoperit cum trebuie si schiatul nu a fost tocmai o placere.

Cateva injuraturi si am scapat si de ienuperii slab acoperiti de zapada.

In saua larga din zona mlastinilor luam o pauza de masa si de un ceai cald. Apoi ultima urcare spre Vf Muntele Mare.

Incepem urcarea finala spre Muntele Mare. Zapada numai buna, urmele de masina inca mult vizibile. Singura problema care ma ingrijoreaza este faptul ca pe Vasi incep sa-l bata claparii. Din tura anterioara am ramas oarecum marcat de durerile de picioare si deja ma gandeam cum s-o fi simtit saracu …mai ales cand urma si intoarcerea.

Cum am ajuns sub vf Muntele Mare am realizat ca, coborarea va fi una de vis. Zapada era numai buna, doar ca lungimea terenului de schi nu era musai pe placul nostru.

Vantul incepe sa-si faca simtita prezenta, e cam rece. Ajunsi in poarta unitatii militare, un militar ne intampina. Cateva vorbe schimbate intre noi si ne indreptam spre vest pentru a vedea mai bine zona Muntilor Bihor-Curcubata Mare.

La scurta vreme de la popasul din varf, un militar ne-a atras atentia ca suntem intr-o zona restrictionata la foto si usurel ne-am bagat aparatele la adapost…

Am baut cateva guri de ceai, am facut un tur de orizont si ne pregatim de coborare.

Dam focile jos, le-am pus la odihna, strangem clapele la clapari, ochelarii pe ochi si coboram. Zapada foarte buna, dar pacat ca e scurt terenul schiabil.

Ne-am reintors in saua mlastinoasa(vara) si trecem din nou la montan de foci ca urmeaza retragerea.

Ne suim iarasi pe schiuri si incepem retragerea spre Baisoara. De data aceasta fiind mai spre inserate luam in calcul sa facem retragerea pe drumul auto, mai ales ca pe Vasi l-au batut claparii, si ar mai fi si motivul vantului rece care deja s-a cam instalat pe creasta. In cateva serpentine suntem aproape de masina. Avem o ultima coborare spre locul de parcare.

O coborarea scurta pe drumul plin de urme de masina, nu tocmai pe gustul nostru aceasta coborare.

La masina montam aparatul foto si facem o poza de grup.

Schimbam incaltamintea si ne retragem spre Cluj, unii trebuie sa si munceasca.

O lene teribila ma cuprinde la coborarea dinspre Baisoara. Imi dau seama ca a fost o tura reusita, mai putin din partea zapezii care a fost foarte putina.

Am facut repede o legatura intre tura din Vladeasa si cea de-acum. Sunt fericit ca, claparul de tura si-a mai dat drumul, nu am mai avut nici o problema si sper sa fie asa si in turele urmatoare.

Cateva impresii:-zapada putina. Buscat ski resort, evident mai are nevoie de amenajari si multa multa zapada.

Zona varful Muntele Mare, ma refer strict la zona de unitate militara-inca suntem speriati ca cineva ne-ar descoperi bazele noastre militare super ultra mega secrete.

Pana data viitoare,

Ture frumoase!

Despre Dorin

Freedome starts when you are out of comfort zone!
Acest articol a fost publicat în Carpatii Romanesti. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Muntele Mare

1. Arata dragut si iarna se pare Muntele Mare. Superbe imaginile spre departari, cu norii pe vale… Dar si cupola de la unitatea militara profilata pe cerul albastru!

Noi ne-am cam infundat prin ienupari si turba in vara in care am urcat, pai cu schiurile trebuie sa fie si mai complicat! 😀 Bine totusi ca ati avut si unde sa le folositi la coborare!

2. Vasile zice:

Am fost in 6.08.2011 pe Muntele Mare si am avut surpriza neplacuta ca la cca 50 m de gardul ” supersecretei” unitati militare sa fiu intimpinat de un ciine iesit din unitate, iar soldatul aflat in foisor , suparat ca latratul ciinelui i-a deranjat somnul (nu se vedea nici o miscare in foisor pina ce ciinele a dat alrma)ne-a intimpinat cu :” Ce cauti ba aici ?”. Mentionez ca era ora 14 si era vizibilitate perfecta. Asa ca in loc sa admir zona si imprejurimile a tebuit sa duc munca de lamurire cu ciinele care s-a apropiat la 2 m de mine fara ca vajnicul aparator al patriei sa faca ceva ca sa-si aduca colegul in unitate.Ar trebui facute publice astfel de comportamente pentru ca inafara perimetrului UM este o zona turistica si nu este nici un indicator de avertizare care sa te opreasca la o anumita distanta de gard.